آموزش پاک کردن کامل اکانت تلگرام


 


بر خلاف سایر برنامه های پیام رسان که به سادگی اجازه می‌دهند حساب کاربری خود را پاک و غیر فعال کنید، پاک کردن اکانت تلگرام شاید کمی پیچیده تر باشد. پاک کردن اکانت تلگرام به سادگی پاک کردن برنامه از روی گوشی خود نیست و نیاز به انجام اقدامات بیشتری است.

برای پاک کردن کامل اکانت تلگرام، شما باید از طریق مرورگر وارد حساب کاربری خود بشوید. در ضمن موارید وجود دارد که باید قبل از پاک کردن کامل اکانت تلگرام از آن ها مطلع باشید. در این پست ما راه های پاک کردن وغیرفعال کردن کامل اکانت را به شما آموزش خواهیم داد.

البته همانطور که مطلع هستید تلگرام در ایران فیلتر و خارج از دسترس است. برای دسترسی به این پیام رسان محبوب نیاز به استفاده از VPN دارید. البته توصیه ما این است که برای خرید VPN با کیفیت و پرسرعت اقدام کنید و به هیچ عنوان از VPN های رایگان که امنیت و حریم خصوصی شما را به خط می اندازند استفاده نکنید.


روش های پاک کردت اکانت تلگرام

بسیاری از کاربران به دلیل تغییر شماره تلفن همراه، عدم فعالیت در تلگرام، استفاده از یک اکانت جدید و یا سایر دلایل دیگر مجبور به پاک کردن اکانت تلگرام خود هستند. برای انجام این کار دو روش وجود دارد: روش پاک شدن اتوماتیک در صورت عدم فعالیت در مدت زمان مشخص و پاک کردن اکانت تلگرام به صورت دستی. در ادامه هر دو روش را به صورت گام به گام توضیح خواهیم داد.


پاک شدن اتوماتیک اکانت تلگرام در صورت عدم فعالیت


تلگرام  پیام رسانی است که امنیت و حریم خصوصی کاربران اولویت اصلی آن است پاک کردن اتوماتیک اکانت در صورت عدم فعالیت به مدت مشخص است. به عنوان مثال اگر شما به مدت شش ماه هیچ فعالیتی در تلگرام نداشته باشیم اکانت شما به صورت خود به خود پاک خواهد شد.  این ویژگی فقط اکانت تلگرام را پاک نمی کند بلکه مکالمه ها و فایل ها را نیز به صورت کامل از بین میبرد.

 متاسفانه کاربران نمی‌توانند این ویژگی را غیرفعال کنند ولی می توان مدت زمان غیرفعال بودن در تلگرام را کمتر یا بیشتر کرد. این مدت زمان از یک ماه تا یک سال متغیر است. برای تغییر مدت زمان غیر فعال بودن برای پاک کردن اکانت تلگرام به روش زیر عمل کنید 


  1. وارد شوید و سپس به قسمت تنظیمات بروید.

  2. وارد قسمت Privacy and Security شوید. 



  1. در قسمت Delete my account روی if away for تپ کنید



  1. مدت زمان غیرفعال بود را برای پاک کردن کامل اکانت را انتخاب کنید.





پاک کردن اکانت تلگرام به صورت دستی از طریق مرورگر 


همان طور که اشاره شد تلگرام اجازه پاک کردن اکانت از طریق اپلیکیشن را به کاربران می دهد. بنابراین اگر نیاز به پاک کردن فوری اکانت تلگرام خود دارید باید از طریق مرورگر وارد حساب کاربری خود بشوید. برای پاک کردن دستی اکانت تلگرام، مراحل زیر را انجام ده ید


  1. از طریق مرورگر وارد صفحه زیر فعال سازی اکانت تلگرام در این لینک بشوید. در اینجا از شما خواسته می شود که به اکانت خود لاگین کنید. شماره تلفن خود را وارد و روی Next  کلیک کنید. 



  1. بعد از وارد کردن اطلاعات، یک کد تاییدیه در تلگرام خود دریافت می کنید.

  2. در این قسمت کد تاییدیه دریافت شده را وارد و روی Sig in  کلیک کنید.

  3.  در این صفحه به محض این که روی Done کلیک کنید یک صفحه پاپ آپ خواهد شد که به شما یادآوری می کند این عملیات غیر قابل بازگشت خواهد بود و اکانت شما به صورت کامل پاک خواهد شد. برای پاک کردن کامل اکانت تلگرام خود روی دکمه Yes, delete my account  کلیک کنید.





Comments

Popular posts from this blog

جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

هر آنچه که باید درباره TLS و SSL بدانید